2010-02-07

söndag=slappdag

Ganska tråkig helg. Jag jobbar (dejourerar) hela helgen och det har varit så tyst så tyst. Ovanligt lugnt, bara ett alarm igår kväll och ett imorse. Trist. Visst är det bra att folk är friska och inte behöver hjälp av ambulans, men det är ganska trist för oss som arbetar...Man tappar dessutom "touchen" att sköta lite svårare alarm när det är så här lugnt.

Det blev fint i vårt sovrum när vi satte vår stora spegel, som låg oanvänd i ett hörn och samlade damm, upp på väggen ovanför sängen. Jag hade ännu kvar inomhus ett julljus med svarta glasblommor, som jag satte ovanför spegeln. Rikigt mysigt blev det.














Nu måste jag gå och koka lite ordentlig kaffe, så att den här dagen börjar bättre än gårdagen! Hoppas ni njuter av det underbara vädret, själv kan jag inte gå någonstans hemifrån...skulle vara perfekt väder nu för en skidutflykt! Grillkorv, termos och en liten brasa i skogen nånstans...det skulle vara så roligt! För en sekund hatar jag mitt arbete just nu.

Inga kommentarer: