2010-02-21

blaah dag igår

Måste kort skriva om gårdagens upplevelser.

Min kamrat har en bekant som bor i Peru och har ett bolag som säljer träningskälder. De är på besök här i Finland just nu och ville få några finländska tjejer som modeller till deras kläder. Min kamrat övertalade mig och ett par andra tjejer att komma och pröva dessa kläder igår och meningen var att de skulle ta några foton på oss i deras kläder.

Nå, jag var lite tveksam från första början eftersom jag absolut inte är någon modell och är absolut inte i sådan form just nu att jag skulle vilja leka modell! Och det visade sig att gårdage var en av de mest förödmjukande och jobbigaste dagarna på länge! Det var så pinsamt när jag fick se kläderna som vi skulle försöka sätta på oss, de var nämligen av sååååå liten storlek. Jag visste genast att jag inte hade någon chans att få på mig dem! Min kamrat, som är väldigt vältränad, och de två andra tjejerna fick nog en del av kläderna på sig, men jag fick ge upp. Det fanns bara ett par byxor som min kära stora bak rymdes i.

Det var bara så deprimerande att inse att jag var den största av oss fyra, att alla andra fick kläderna på sig men inte jag. När jag var yngre var jag som en planka och avundades alla andra tjejer som fått former. Nu när jag har lite väl mycket bak och höfter, är jag inte heller nöjd! Visst är det bra att ha lite former och lite kvinnliga höfter, men den bittra sanningen är att jag fått några överlopps kilon under det senaste året och nu är det dags att göra något åt saken! Vill aldrig mer känna mig så stor och klumpig och ful och bara blaaah som jag gjorde igår!

1 kommentar:

Linn sa...

Jag känner absolut igen mig i det att aldrig riktigt vara nöjd. Jag uppmuntrar ALLA till att träna eftersom det är hälsosamt och bra (inte bara för det estetiska) och jag försöker också uppmuntra (även migsjälv) till att komma ihåg att uppskatta kroppen, bli mera kroppsmedveten och vara lyhörd för vad den behöver. Vi har ju bara en kropp i livet så man borde passa på att sköta om den på bästa sätt (och jo, träning är också ett av många sätt att ta hand om den). Att tänka negativa tankar om sin kropp och hur den ser ut leder till inget gott, tvärtom hamnar man lätt i en ond spiral. Jag vet, look who´s talking :P jag har nog själv mycket att jobba på gällande att uppskatta och tycka om min kropp- men jag ville ändå påminna dig om att försöka se att du faktiskt är vacker som du är justnu! (Estetiska målsättningar med träningen tycker jag inte alls behöver vara någonting negativt så länge man kommer ihåg att uppskatta sin kropp även under resans gång-för perfekt och helt nöjd lär man aldrig bli och kan man inte älska sig med en del skavanker så lär man nog aldrig göra det) Njut av träningen och sköt om dig! kram