2010-02-07

row row row your boat...

Har hittat en ny rolig och effektiv träningsform; the roddmaskin! :)

På brandstationen finns en roddmaskin men jag har tidigare varit ganska lat med att använda den. I fredags fick jag plötsligt inspis att köra ett pass på roddmaskinen och jag blev överraskad över hur effektivt det var! Jag har en crosstrainer hemma och den är också bra, men det gjorde gött med lite omväxling. Tidigare har jag trott att roddmaskinen mest tränar armarna, men blev positivt överraskad när jag följande dag hade träningsverk i ryggen, benen, baken och armarna förstås. Allt detta efter bara 30 min träning! Hittade dessa bilder på nätet och här ser man ganska bra hur effektivt rodd tränar alla muskelgrupper. Så jag rekommenderar detta minsann till alla som vill få en mångsidig träning! Nu skall jag snart köra till brandstationen och köra ett roddpass igen!































Inga kommentarer: