2010-06-21

sommarlovsdag 15/21

Det kommer att bli en mycket jobbig sommar tror jag.

Dag 15/21 av sommarlovet har spenderats lika tråkigt som alla andra mina sommarlovsdagar. Jag sköter hunden, går korta promenader med henne och jobbar på gården. Min rygg tycker inte alls om allt det jag gör, men eftersom janne numera är gårdskarl för detta radhuskomplex, så måste gården hållas i skick. Och Janne hinner inte göra annat än arbeta hemma på bondgården just nu. Är ganska besviken, för förra sommaren var vi ännu så nykära och gjorde resor till badhotell, var på kryssning och sov i tält. Eftersom ja var tvungen att ta sommarlov så här tidigt och eftersom Janne får sommarlov först i september, så blir det inget speciellt denna sommar. De två senaste veckorna har han jobbat som en dår och kommit hem sent på kvällen. Och jag surar då jag måste sitta ensam hemma dagarna långa och tappar tålamodet med vår vilda hundvalp tusen gånger om dagen. Och så grälar vi, eftersom han är trött efter allt arbete och jag bara klagar. Nå, när allt höbärgande tar slut snart, då börjar nästa byggprojekt som kommer att pågå hela sommaren.

Jag vet inte hur vi skall klara av denna sommar, kommer att bli mycket jobbigt, det vet jag redan nu. Vet inte hur jag skall orka och acceptera att vi inte kommer att ha mera gemensam tid än ett par-tre timmar på kvällen innan vi somnar. Suck, är lite deppad nu igen. Eller ganska mycket egentligen.

Jag har förresten glömt att berätta att jag tog en hårförlängning senast när jag var till frissan, i början av juni. Blev så trött på mitt eget fula hår. Ingen sinett- eller tejp-förlängning, utan den här är flätad in i mitt eget hår. Mycket billigare, långvarigare och bättre på alla sätt, tycker jag.









Inga kommentarer: