2010-06-01

detox!!

Har inte hunnit skriva på jätte länge. Antagligen beror det på att all min fritid just nu går åt till att leka barnvakt för hunden och katten... :) När jag sluppit hem från jobbet har jag försökt spendera så mycket tid med Dana som möjligt eftersom hon varit ensam hela dagen. Ibland är det ganska full fart här hemma hos oss, hunden jagar katten och ibland springer katten efter hunden...suck! Jag orkar knappt vänta på att Dana skall bli en vuxen, förhoppningsvis väluppfostrad och lugn och balanserad hund! Visst är valpar gulliga men ack så jobbiga! De biter, tuggar på allt och alla, kissar och bajsar vart de vill och testar ägarens tålamod på alla tänkbara sätt!

Dessutom är stackars Dana på antibiotikakur just nu. I söndags började hon plötsligt bli väldigt rastlös, gnällde bara och gick runt och runt och kissade överallt med några minuters mellanrum. Så till djurläkaren hamnade hon och fick som tur genast medicin mot urinvägsinfektion. I och med denna urinvägsinfektion så glömde Dana allt det lilla hon lärt sig om att inte kissa och bajsa inomhus, eftersom hon inte kunde göra annat än kissa överallt hela tiden. Så nu tog vi ganska många steg bakåt men vad kan man...vi tränar igen allt när hon blivit helt frisk! :)

För skojs skull började jag med en detox-kur idag. En rengöringskur för kroppen med andra ord. I 10 dagar skall jag dricka denna dryck och därmed borde min kropp rengöras från en massa slaggprodukter, överlopps vatten och bla bla bla...Men de påstår ju att man borde göra såna här rengöringskurer ibland och eftersom jag aldrig tidigare gjort såna så nu var det dags! Hittills har det inte påverkat mig så mycket, inget märkvärdigt men detta är ju bara första dagen. Förutom att jag sprungit och kissat hela dagen...så vätska drivs i alla fall ut! :)

Inga kommentarer: