2010-06-20

störst av allt är kärleken

Eftersom vi spenderade nästan hela gårdagen i Kalajoki, hann jag inte se Kronprinsessans bröllop på tv. Men imorse läste jag på nätet att Daniel hade hållit ett så vackert och rörande tal till Victoria och var genast tvungen att söka fram detta tal på youtube. Hittade den och blev så rörd, tårarna bara rann, vilket är riktigt typiskt mig för jag blir så lätt rörd och gråter för minsta lilla sak. Så även nu. Vackert vackert vackert! Speciellt slutet av talet... "Störst av allt är kärleken."

Förresten blev jag ett år äldre igår, 26 års livserfarenhet...suck, jag hatar födelsedagar. Jag får alltid en liten kris på mina födelsedagar, ibland känns det som om jag inte åstadkommit något i mitt liv ännu och 30 närmar sig med stormsteg. Visst är jag lycklig och skulle inte vilja ändra på något i mitt liv just nu, men ändå får jag sån ålderskris ibland. Man borde ju ha hus, barn och vara gift vid denna ålder....eller det intalar jag mig själv i alla fall på mina födelsedagar och då blir det kris och jag deppar halva dagen tills det går om. Jag börjar bli gammal.


Inga kommentarer: