2010-06-14

snörvel

Är så trött idag. Har enorm förkylning med enorm huvudvärk och enorm hosta. Jag har dessutom en liten vild hundvalp här hemma som vill leka hela tiden och biter och är enormt hopplös idag. Valpar förstår bara inte att mamma är sjuk idag och orkar inte leka hela tiden. Idag skulle Janne verkligen ha fått ta ledigt från jobbet, inte p.g.a. att han har ett sjukt barn hemma utan istället har han en sjuk flickvän hemma som inte orkar ta hand om hundvalpen i detta tillstånd!

Vilket sommarlov alltså! Bara två veckor kvar av sommarlovet och jag fasar redan nu för att fortsätta jobba. Jag vet inte vad jag tycker om mitt jobb just nu, hoppas att jag skall vara lite klokare efter tre veckors sommarlov. Om min arbetsmotivation inte är bättre efter sommarlovet än före, då måste jag på allvar fundera vad jag skall börja göra. På sistone har jag så saknat normal livsrytm, vilket jag minsann inte haft nu när jag arbetat på ambulansen och måste dejourera hemma på kvällarna och helgerna. Det skulle vara så skönt att få ha ett "normalt" jobb från 8 till 16, eller ens vanligt skiftesarbete. När arbetsdagen är slut, då får man åka hem och göra vad man vill. Men däremot har jag ingen aning om var jag skulle kunna trivas lika bra som jag gör på denna arbetsplats. Jag älskar själva arbetet på ambulansen, men jag hatar att dejourera! Dessutom trivs de flesta allt sämre på jobbet just nu, vet inte varför stämningen har varit så dålig på sistone. Vi är trötta på allt extra som vi gör för företaget och inte får något tack för. Vi är trötta, få se hur länge vi orkar. Jag har ingen aning om vad jag skall göra.

Jag kommer så att njuta när Janne får börja arbeta på deras hemgård på heltid. Jag hoppas att jag skulle kunna jobba 50% som sjukskötare och resten på bondgården. Jag älskar att jobba med djur och skulle njuta mycket mera av det än att arbeta som sjukskötare 100%. Jag minns inte ens när jag skulle ha hunnit hjälpa till på deras gård senast. Jag hade planerat att jag skulle hinna vara mycket där nu på sommarlovet men alla planer har misslyckats hittills. Förra veckan var min stortå så sjuk att jag knappt kunde gå och åt en antibiotikakur för att få bort infektionen. Sedan när ab-kuren tog slut kom förkylningen och här ligger jag nu hemma och snörvlar!

Dessutom har jag massiv bygga hus-iver och bröllopsiver nu! Skulle vara så härligt att få planera sitt eget hus och slippa bort från dessa hyreslägenheter. Att planera sitt eget bröllop skulle också vara så skoj! Allt detta beror antagligen på att vännen Sara gifte sig i helgen och hade ett så vackert bröllop och dessutom börjar de bygga sitt eget hus nu. Jag vill också! :)

Jag hittade en underbar låt förra veckan, tack vare Janne. Lyssna på den i inlägget här ovan!

Inga kommentarer: