2010-06-08

nya tider

Det har varit lite jobbigt den senaste tiden, på alla sätt...vi har grälat massor med Janne, jag har varit så trött på jobbet och allt skit där. Vi börjar alla vara ganska sönder på jobbet just nu, vi ger så mycket av oss själva och vår fritid till firman, men får inget tack. Tvärtom. En massa krångel just nu och jag är själv ganska säker på att jag byter arbetsplats i höst eller i vinter.

Nå, orkar inte prata mer om jobbet nu, för igår började mitt sommarlov. Tre veckor ledigt från allt som har med jobb att göra! Ska bara försöka njuta! Och jag kommer verkligen att göra mitt allra bästa för att vi skall få slut på alla dessa onödiga gräl. Jag tror att det lättar nu när jag får ta lite avstånd från jobbet och slipper allt stress därifrån. Sedan har jag också beslutat att kasta bort alla p-piller och p-plåster. Har använt dem sedan jag var 18 år och för varje månad som går påverkar de mig allt mer! Jag får sådana humörsvängningar att jag blir galen snart! I ena stunden skrattar jag och är så lycklig, och ett par minuter senare kan jag gråta av ilska...helt sjukt! Så nu kastar jag bort skiten!

Visst är det lite riskabelt att inte använda p-piller, men vi klarar nog det! Dessutom har alla mina vänner berättat att det tagit flera år för dem att bli gravida efter att de slutat äta p-piller. Hope so! Dessutom beställde jag en fiffig pryl från amazon.com några veckor sedan, som skall hjälpa oss på vägen. Dessa säljs inte i Finland längre så därför beställde jag den via nätet. En Persona-monitor. Man skall bara kissa på teststockor en viss tid och så visar monitorn varje dag om detta är en säker eller farlig dag! Fiffigt, eller hur ? ;)

2 kommentarer:

Hannah sa...

Jag vet flera som slutat med p-piller o förväntat sig att bli gravida typ efter ett år ele nå. Men hups, en månad senare är de knocked up, ;).

Johanna ("Jusu") sa...

Nå som tur finns det andra metoder som inte innehåller hormoner, som vi har tänkt åtminstone försöka använda.... ;) Int vågar vi leva helt "riskillä", oooooou no! :)