2012-06-07

hur gick det med gården?

Förra veckan berättade jag om mitt lilla projekt, jag försökte göra vår lilla gård sommarfin. Och jag tycker att jag lyckades ganska bra! Så här ser det ut nu:







Nya svarta terassmöbler, en liten "stege" att ha blommor och örter på, sommarblommor och en ny blombänk. Blombänken var jag tvungen att fylla med stenar, eftersom vår katt tycker om att gräva i blombänken och stenar är det enda sättet att förhindra detta!

Så det blev riktigt trevligt på vår gård, men tyvärr blev den intensiva arbetsveckan förra veckan samt allt gårdsarbete lite för mycket för mig och min växande mage. Hela veckoslutet och den här veckan har jag haft ganska mycket sammandragningar, speciellt i samband med tunga lyft. Så nu måste jag bara vila den här veckan, är sjukskriven resten av veckan eftersom det inte alls är bra med sammandragningar så här tidigt. Nästa vecka måste jag besöka mödra polikliniken och så ser vi hur det går med jobbet resten av graviditeten. Jag är i och för sig inte alls förvånad att jobbet orsakar sammandragningar, eftersom jobbet på intensiven kan vara väldigt intensivt ibland och man hinner inte alltid vila tillräckligt under arbetsdagen. Dessutom är jobbet ganska fysiskt krävande, eftersom vi lyfter tunga patienter många gånger under arbetsskiftet. Men nu försöker jag undvika alla tunga lyft och tar det lugnt, så får vi se hur det går.

Inga kommentarer: