2012-06-23

farligt roligt...

...är det att slösurfa på nätet när man är gravid och sjukskriven. Har gjort alldeles för många inköp på huuto.net den senaste tiden. Några dagar sedan gjorde jag också en snabb runda på loppis och köpte totalt 3 stora påsar fulla med små söta kläder till vår skatt i magen! Betalade 60 euro totalt för allt och jag är så pass kräsen att jag köper bara kläder som ser bra och nya ut. Skulle inte längre kunna tänka mig att köpa alla babykläder nya från butiken, de växer ju så snabbt ut ut kläderna hur som helst och om man har tålamod och tid så kan man verkligen göra fynd på loppis! Hittade bland annat många helt nya babykläder med prislappar på ännu för bara några euro styck!
Man kan också hitta fina leksaker på loppis, köpte bland annat den här gulliga hästen för 1,50 euro...och den ser som sagt helt ny ut!


Jag vet att somliga människor inte kan köpa nåt från loppis, eftersom de tycker att det är obehagligt att köpa kläder och saker som andra människor använt. Jag tycker också att vissa prylar ser riktigt äckliga ut på loppis och jag vill inte ens röra dem! Men kläder som ser nya och fina ut köper jag gärna, det är ju bara att tvätta dem så klart. Ett av mina bästa fynd på loppis är den här alldeles underbara overallen...ser helt ny och oanvänd ut och är bara alltför söt! Varm och bra åt vår vinterbaby! Tror den kostade typ 5 euro...





Dana tycker att det är väldigt spännande med alla dessa små kläder och speciellt leksakerna skulle hon vilja göra närmare bekantskap med, men det får hon förstås inte! :) Trevlig midsommar till er alla!

Inga kommentarer: