2012-10-22

min måndag

Idag har vi ganska mycket program. Och många skrattar säkert när de hör vad som innebär "mycket" för mig, eftersom det i normala fall inte alls kan klassas som mycket. Men som höggravid och förkyld känns några uppdrag om dagen alldeles tillräckligt! Nu på morgonen har jag försökt städa och byka lite, sedan blir det ett rådgivningsbesök igen och strax efter det kör vi till Karleby med hunden till djurläkaren. Vår stackars Dana har något problem och vi vet inte riktigt vad. I somras bet hon plötsligt sönder sina baktassar helt plötsligt, utan att vi förstod varför. Nå, vi tänkte att hon kanske bara hade något skräp i tassorna som irriterade henne. Men när hon gjorde samma sak igen för ungefär en månad sedan, så gjorde vi en resa till djurläkaren och fick antibiotika- och kortisonkur, djurläkaren misstänkte nånslags inflammation i tassarna. Nu har hon ätit sina mediciner och tassarna har läkt, men natten till söndagen så hade hon igen tuggat sönder höger baktass. Förstår inte varför hon måste tugga på sina tassar?!? Dessutom slickar hon sin päls hela tiden, så jag misstänker att hon har smärtor eller nåt, som gör att hon beter sig på det här sättet. Så idag tar vi Dana till en ny djurläkare för en ny diagnos och hoppas att vi skulle få veta vad som egentligen felar henne. Jag hoppas bara vi hinner få Dana frisk innan babyn föds!


Nu har jag också äntligen tvättat alla babykläder och nu väntar vi bara på att få använda dem! :) Jag har tydligen drabbats av en underbar flunssa, näsan är helt stockad och jag har varit så trött de senaste dagarna. Men ingen feber än så länge. Har dock hört att många blivande mammor drabbats av flunssa under slutet av graviditeten. Hurudana "symptom" hade ni som redan är mammor före förlossningen? Hur visste ni att något var på gång? Jag har haft lite "menssmärtor" nu som då och smärtfria sammandragningar har jag ju haft redan länge. Dessutom hade jag igår lite konstiga smärtor, vet inte om det var ordentliga sammandragningar eller inte. Men jag kunde knappt gå när vi var till stan igår, det gjorde jätte ont i nedre magen och smärtan strålade till baken...typ...svårt att förklara, men ont gjorde det. Det kunde ju förstås också bero på att jag nyss ätit och att maten inte riktigt passerade magen och tarmarna lika smidigt som normalt, det är så svårt att veta vad som beror på vad. Men alltså, hurudana krämpor hade ni innan förlossningen eller kom förlossningen helt plötsligt utan någon förvarning? Blivande mamma funderar igen! :)

2 kommentarer:

Nina sa...

Bra djurläkare har di vi Seinäjoen eläinklinikka. Ha vari dit 2 varv me vår hund i år. Hoppas ni får reda på va som e fel o Dana blir frisk!!

Pipsan sa...

Oj, hoppas er hund blir snabbt i skick!

Angående tiden före förlossningen, så jag hade några dagar före mensliknande smärtor. Men dagen före Liam föddes var jag ju på föreläsning och trodde att inget skulle hända på läääänge. Så det kan nog komma plötsligt :) och jag hade inga sammandragningar förrän sen den dagen så Liam föddes. Kram på dig!