2012-10-04

du kära lille snickerbo...

Ibland är man lite extra stolt över sin skickliga pappa! Som igår när mamma och pappa körde till Lohtaja med mitt ny-gamla köksbord. Ett par veckor sedan fick jag nämligen en finfin idé. Jag har redan länge varit trött på vårt mörka och stora köksbord, som ser alldeles för klumpigt och massivt ut i vårt lilla kök. Men det är ganska dyrt att köpa ett nytt bord, så jag började bolla med idén att köpa ett gammalt köksbord och själv fixa till det. Så jag surfade runt på nätet och där hittade jag ett par bilder på ett gammalt köksbord som någon målat på nytt och lagt golvpanel på ytan av bordet...lite dåligt förklarat av mig, men bordet såg superfint ut! Och när jag hittade ett gammalt bord på loppis för 25 euro, så blev jag alldeles ifrån mig av iver! Jag köpte ett paket vackert golvlaminat för ca.30 euro, sedan körde jag till Öja med bordet och laminatet och frågade hjälp av pappa. Bordet var gammalt och fult, men pappa gjorde under med bordet! Jag hade nog planerat att jag själv skulle fixa till bordet, men det var lite krångligare än vad jag trodde så pappa var så snäll och fixade hela bordet själv! Han målade det vitt och limmade fast laminatet på ytan och satte vita listar runt bordet...så där i all korthet. Och här ser ni slutresultatet (tyvärr har jag inga före-bilder på bordet, så att ni verkligen skulle se hur fult det var innan) :




1 kommentar:

Nina sa...

Oj va fint bordet e. Ingen dum ide alls :)