2012-10-12

Blivande mamma funderar...del 2 kanske?

Idag vaknade jag tidigt, trots att jag sovit väldigt dåligt nu igen. Snart skall jag nämligen köra iväg till Kåkkelby och njuta av en sista visit till "frissan" innan babyn föds. Vill ju att håret skall vara färgat och fint när lillen får se sin mamma första gången! ;)


De senaste veckorna har jag tvättat massor med babykläder, så att vi skulle ha allt klart ifall babyn skulle välja att komma ut ur magen snart. Jag upptäckte att jag har massor med babykläder från st.62 uppåt, men ganska lite i storlek 50 och 56. Hur mycket kläder behöver man egentligen i denna storlek? Hur mycket pyttesmå kläder hamstrade ni innan babyn föddes, ni som har erfarenhet..? Ingen vits att köpa alltför mycket pyttesmå kläder, då de växer så fort ut ur dem, men hur lite eller hur mycket behöver man köpa?

3 kommentarer:

Linn sa...

Det varierar väl ganska mycket det där vilka storlekar som man använder mest. VI hade massor med minikläder, stl 50 och 56 eftersom vi fått mycket av min syster och vi använde också dessa små rätt länge. Sen hade hon en växtspurt och hoppade nästan över stl 62. Det finn den del kläder i den storleken som hon knappt alls hade på sig eftersom hon växte så hurja mycket på en gång då. 68 använde vi sen igen lite längre medan det blev samma sak med 70 och 72- hon spurtade förbi de storlekarna. Det är ju omöjligt att veta hur er bebis kommer växa så jag skulle bara skaffa lite kläder i förväg och sedan köpa efter hand då ni märker hur mycket eller lite som behövs. I början kan man ju eventuellt behöva en hel del mini-kläder om man råkar få en bebis som spyr väldigt mycket. Kämpa på den sista tiden, snart har ni ert lilla underverk hos er! :) och gratulerar till husköpet!

Sofia sa...

Vi använde mycket 56. Grattis från oss också till det nya hemmet!:)

Hanna sa...

Det beror ju helt på hur stor/liten bebin är när den föds... Min väninna fick en rätt stor bebis för tre veckor sedan och deras 50 kläder var för små direkt från början. 56 börjar nu bli för smått... Ifall ni har torktumlare så krymper de också kläderna någon storlek vilket kan vara bra att komma ihåg!