2011-10-20

varför ska de va så svårt??

Jag förstår bara inte, människor tycks ju få barn hur lätt som helst...och här kämpar vi på och inget händer! Suck, ni kan inte förstå denna besvikelse varje månad. Man blir helt tom, man bara känner sig så hopplös för en liten stund.

Jag vet att mitt liv är underbart, jag är väldigt lycklig! Jag klagar lätt över små saker, som att vi inte har tillräckligt gemensam tid och visst har vi dåligt med pengar ibland och visst är vår lägenhet ganska crappy och visst är min rygg helt skit osv osv.....visst hittar man alltid något att klaga över! Men egentligen har jag det väldigt bra. Jag har en underbar man som jag älskar, tak över huvudet, ett härligt och givande arbete...allt är bra.

Men längtan efter ett barn är bara så stort...och jag förstår bara inte varför andra unnas den lyckan, men inte andra. I snart ett år har vi nu försökt, men inget händer. Jag lever ett ganska hälsosamt liv, motionerar, röker inte, festar mycket sällan...så var är problemet? Jag var mycket stressad på vintern och vårvintern, så det är nog en stor orsak till att jag inte blev gravid då, men nu har jag det bra och stressar inte. Men ändå händer inget. Snart måste jag väl gå snällt till farbror doktorn och fråga om det på riktigt är något fel på mig. Men vill inte göra det riktigt ännu, eftersom jag vet att jag lätt börjar stressa då...och stress vill jag inte ha!!!

1 kommentar:

Emma sa...

Skickar en kram å positiva tankar.