2011-10-15

klagomål igen

Usch va irriterad jag blev en liten stund sedan!!! Jag hatar att känna mig så här arg och irriterad!!

Fick höra att gubben kanske får ledigt från "föuse" (dvs. hans föräldrars bondgård) nästa helg, men denna helg är han ganska fast där. Det låter ju jävligt bra annars, men tyvärr har ingen tagit i beaktande att jag förstås jobbar hela nästa helg!! Så det är ju toppen att han får ledigt, men vi hinner knappt ses under hela helgen eftersom jag jobbar fre-lö natt och lö-sö natt!! Och vi gör ju 12,5 timmar nattskift på intensiven, så det betyder att jag mitt nattskift börjar klo.19 och slutar 7.30...så efter så här långa skift sover man gärna ganska länge följande dag...

Så nu är jag ganska sur! Jag är bitter och klagar över allt! Jag ber om förlåtelse om jag nu förstör någons dag, men nu vill jag bara klaga lite på min blogg! Under hela sommaren har vi hunnit spendera en enda helg på villan, gubbens fadderbarn har vi sett senast ifjol lite innan jul och annat bla bla bla klagomål....de få gånger vi tillsammans åker till Öja för att hälsa på mina föräldrar eller min bror och mitt fadderbarn, så blir det alltid snabbvisiter. Och att åka till Kaustby för att hälsa på gubbens fadderbarn innebär en ganska lång resa och vi borde ha hela dagen ledigt! Ja ja, jag vet att vi fick åka på sommarresa en nästan hel vecka i somras, onsdag till söndag, när vi åkte till svenska fjällen! Så jag har ingen rätt att klaga, typ.

Visst får Janne lediga kvällar ganska ofta, men jag jobbar ofta när han är ledig och det är ganska lite man hinner göra på kvällarna. Så ibland blir jag bara så irriterad och trött på arbetet på bondgården, när man jämför oss med andra "normala" par, som har gemensamma lediga helger hur ofta som helst och kan göra saker tillsammans!
Ibland önskar jag bara att jag inte behövde jobba, att jag fick vara hemma varje dag och varje helg, så jag skulle ha mera tid till att skola och sköta vår hund och mera tid till att träffa mina vänner och min familj...men sådant är livet inte, man måste ju jobba!

Nu blev det här ett typiskt klaga, klaga, klaga inlägg, men jag bara behövde skriva av mig! Vet nu inte om det hjälpte mig så mycket....

Inga kommentarer: