2011-02-10

morgonfunderingar

Tittade igår kväll på en finsk talkshow, som heter Maria. Tittar normalt sällan på programmet, men igår fastnade jag framför tv-rutan när de intervjuade en ung kvinna, som är en flykting från Vitryssland.
Tänk så dum jag har varit! All media fokuserar på situationen i Egypten nu och alla usligheter där. Jag har inte haft ett hum om hur illa situationen är i Vitryssland, så nära oss! Den intervjuade kvinnan hade en bra point om EU, nämligen varför bryr sig EU bara om de länder i Europa som hör till EU...borde inte vårt välmående Europa bry sig om alla sina länder, även de länder som inte hör till EU?! Det är ju ofta i just de länder där kriserna är som värst och folket lider mest. Alexander Lukashenko är en diktator som styr sitt land på alldeles fel sätt, det lärde jag mig igår! Tänk att man faktiskt ibland kan lära sig något nyttigt av tv-program...




















Malenami brukar säga att man ska bjuda på sig själv....och denna morgon gör jag det minsann! För att min blogg inte skall bli alldeles för politisk och allvarlig, piggar jag upp inlägget med ett konstverk, ett bevis på hur ljuvliga bilder man kan ta av sig själv på morgonen med datorns webkamera...osminkad, håret gone wild, massiva mörka ringar under ögonen...snyggt helt enkelt!

Nu får det vara slut på mina morgontrams, måste snart köra till the city och sjukhuset...efter mri-röntgen åker jag till "frissan" och säger adjö till min hårförlängning! Kommer säkert att fälla några tårar, men måste ta bort förlängningen inför vår resa till Thailand. Orkar inte sköta om mitt hår lika aktivt där, så det är mycket enklare att vara utan peruken. Jag ska försöka komma ihåg att ta en bild på mitt fina nya hår ikväll när jag kommer hem. Ikväll blir det dessutom orientalisk dans, med andra ord magdans. En dag för bara mig själv alltså! Skönt!
(jag berättar mer om min nya hobby magdans nån annan gång...)

Inga kommentarer: