2011-02-14

bad hairday

Det här med håret...

jag var ju alltså till "frissan" i torsdags och tog bort min hårförlängning. Nu känns håret ganska blaah, eftersom det är ganska tunnt. Längden är väl helt okej, men det känns så super tunnt nu när jag haft min tjocka hårförlängning i 9 månader.
Dessutom fick jag lite ljusbruna slingor färgat, vilket blev riktigt fint. Men klippningen kändes rakt ut sagt löjlig! Den frisörska som normalt brukar klippa mitt hår var hemma hos sina sjuka barn och istället friserades jag av en ung tjej som bara jobbat några månader. Hon färgade mitt hår riktigt fint, men hon var så försiktig med saxen och klippte bara några millimeter av mitt hår och formade inte det alls på något sätt. Så nu tror jag faktiskt att det snart är dags att byta till en ny frissa och få nån ordentlig frisyr till detta ynkliga hår.
Men här kommer nu en liten bild på mitt nya hår, som alltså inte ser alls speciellt ut just nu...men eftersom jag lovade er en bild på mitt nya hår så här är den nu då! Bilden togs i söndags och jag har precis stigit ur sängen och har alltså gjort nada åt håret och slingorna syns inte alls!


Inga kommentarer: