2010-12-14

Day 12 – What’s in your bag

För att göra detta inlägg så lätt som möjligt för mig själv, har jag valt att beskriva vad som hittas i min lilla fest-handväska (alla mina andra störra väskor är nämligen oftast proppfulla med en massa onödiga saker, som ändå känns tillräckligt viktiga och därmed inte kan kastas bort!)...


































Så här såg innehållet i min handväska ut i fredags, när vi firade lillajul med hälsovårdscentralens gäng. Smink, tuggummi, smycken, teaterbiljett....det som saknas är min kännykkä och bankkortet+körkortet. Lägg speciellt märke till teaterbiljetten! Jajamen, för första gången i mitt vuxna liv var jag på teater! Det var så roligt, skrattade nästan så tårarna rann! Rekomenderar varmt Piukat Paikat på Karleby stadsteater åt alla! En mycket rolig upplevelse!

Varför mina smycken är i handväskan och inte på mina fingrar och runt min handled är en annan story...för första gången på flera år kom vi hem med J först klockan 06:15 nästa morgon. Efter teatern och efter lite god mat på Vanha Lyhty, var det dags att gå till Calle och se Popeda uppträda. Nå, det var så mycket folk där så man bara hörde Popeda uppträda...när Popeda slutat sjunga kom vår underbara chef på den idén att vi åker på jatkot till hennes "pojkväns" villa. Dit åkte vi alltså och satt och pratade i flera timmar, skrattade massor, badade bastu klockan fyra på morgonen osv. Efter bastubadandet kastade jag mina smycken i handväskan, orkade inte tvinga mina ringar på mina uppsvullna knackkorv-fingrar fyra tiden på morgonen...
Men en mycket lyckad kväll på alla sätt! Tyvärr lyckades jag bara få denna mega förkylning efter denna kväll...

Inga kommentarer: