2010-12-08

Day 06 – Your day

Kl.6:00
Väckning!Ligger och slappar en stund, sedan blir Dana så otålig och jag är tvungen att stiga upp...jag börjar dagen med att genast åka ut i kylan på en kort morgonpromenad med hunden!

























Kl.6:30
Hemma igen. Hunden får sin mat och sedan får jag i lugn och ro njuta av mitt morgonkaffe! Som morgonmål blir det en smarrig blandning av kvarg och ananas...som vanligt!





































Kl.7-7:30
Borstar genom håret och smetar lite smink i ansiktet!

Kl.7:35
Det bär av till jobbet. Jag brukar promenera till jobbet, eftersom jag bor bara 1 km från hälsovårdscentralen.
























Kl.6:38
Jag promenerar förbi Lohtajas fina kyrka...


















Kl.7:45-16:00
Intensivt jobbande på hälsovårdscentralens mottagning. En massa svarande i telefonen (som ständigt ringer), sårvård, borttagning av stygn, förnyande av recept, en massa samtal hit och dit, massor av klåperi....normipäivä alltså!

Kl.16:00-16:10
Traskar hem från jobbet...

Kl.16:10
Äntligen hemma! En hungrig hund och en filurlig katt väntade på mig...



































































Kl.16:10-16:45
Hunden äter, ägaren äter...

Kl.16:45
Dags att gå ut med hunden igen! Vi traskar runt omkring i byn i en hel timme!

Kl.18:00
Hemma igen, hunden är nöjd och belåten efter en lång promenad...nu är det min tur att motionera! Kör en rejäl halvtimmes intensiv träning med hjälp av bodyrock.tv


























Kl.18:30
Resten av kvällen blir det slappande framför tv:n och datorn, lite stretchande och bastubad...ha en skön kväll allihopa!

Inga kommentarer: