2010-12-13

Day 11 – Your siblings

Jag har en storebror, Johan. Vi har fyra års åldersskillnad, så han är alltså 30 år.
Han bor med Pauliina och tillsammans har de två underbara barn, Vertti (4 år) och Martta (ca.½ år). Jag har äran och glädjen att vara fadder åt Vertti.
När jag var liten minns jag att jag alltid ville leka med min bror och ofta störde honom när han lekte med grannens pojke. Jag minns att jag ville vara precis som han. När min mommo kom på besök en gång minns jag att hon hade med sig presenter åt oss. Johan fick ett fint skrivbordsunderlag med en super häftig bil-bild på. När jag öppnade min present och hittade en docka i mitt paket, började jag tjuta för fullt (otacksamma barn!) och sprang upp på mitt rum...förlåt mummi! :) Jag ville bara vara som min bror och trodde säkert ibland att jag kunde bli en pojke genom att leka med pojk-leksaker...
Min bror har varit med om mycket de senaste åren och jag är så stolt över att han och Pauliina har klarat sig genom alla svåra tider. Jag besöker dem alldeles för sällan...kanske det blir lättare att hålla kontakt med dem nu när jag har dagsarbete och Dana börjar vara vuxen småningom, jag har tid och möjlighet att göra mera på helgerna nu!




















Min bror är förresten väldigt duktig med allt som har med bilar och maskiner att göra...och datorer! Här sitter han med Vertti i en stor...öööh.....hmmm.....en stor gul sak helt enkelt!

Inga kommentarer: