2010-12-03

day 01

Day 01- Introduce yourself...

Nu startar jag med denna utmaning! Tanken var att jag skulle skriva ett inlägg varje dag denna månad, men jag började svara på frågorna alldeles för sent. Så nu under helgen tänker jag skriva flera inlägg per dag, så att jag hinner ta igen alla frågor!

Johanna heter jag, kallas också för Jusu av mina gamla goa vänner...smeknamnet fick jag nångång på högstadiet tror jag och det har hängt med sen dess...vissa av mina finskspråkiga bekanta kallar mig Jossu...men inte Tukiainen som tur!! ;)

Jag har jobbat som sjukskötare i 4 år nu, hittills på akutmottagningar och ambulanser, men för några veckor sedan tog jag ett stort skutt ut i det okända i mitt yrkesliv och bytte jobbet på ambulansen till jobb på hälsovårdscentralens mottagning. Jag vet, det låter säkert helt galet för många och få kan förstå varför jag gjort på detta viset. Jag tröttnade bara på att dejourera och hela tiden vara beredd att åka iväg på alarm. Jag sov dåligt de dagar jag jobbade och var ständigt trött och på dåligt humör. Nu har jag ett regelbundet arbete och när arbetsdagen tar slut, så då tar den också slut! Jag behöver inte bära med mig mina arbetstelefoner hemma, utan får göra vad jag vill och åka vart jag vill efter min arbetsdag...och bäst av allt, alla veckoslut har jag ledigt! Och det är så underbart att få vara ledig hela julhelgen!!!

























Jag bor i Lohtaja, en liten "by" mitt emellan Kokkola och Kalajoki...här har vi utan tvekan Finlands bästa sandstränder! Stortrivs här på landet, hoppas på att småningom få börja bygga hus här med min käraste. Som person är jag ganska krånlig...jag kan vara mycket envis, är väldigt självkritisk, ibland högljudd, har en mycket stark vilja och pratar alltför ofta innan jag tänker. Men visst har jag mina bra sidor också... :) Är en lycklig ung kvinna, som väntar med stor iver på allt som framtiden har att ge!

Inga kommentarer: