2010-03-12

surskorpor=mums!!!


Det blev crosstrainer-träning ikväll. Hela 60 minuter körde jag, men med mycket låg puls hela tiden, ca.120-130 höll jag pulsen på. Det här var bara en lätt träning så att min sjuka rygg sakta men säkert blir bättre.



Vi har funderat en hel del med Janne på hur våra matvanor skulle kunna bli hälsosammare. Åtminstone en sak är helt säker, vi äter alldeles för mycket bröd för tillfället! Nästa varje kväll sitter vi och äter många skivor av bröd som kvällsbit och flera gånger under dagen blir det bröd som mellanmål. Inte bra. Brödet har i alla fall en mycket dålig effekt på mig och min kropp, jag sväller upp som en ballong! Därför har jag tänkt att jag skulle börja skippa brödet totalt, enbart äta knäckebröd eller surskorpor, men inget normalt bröd. Jag skall i alla fall försöka och se om det gör någon skillnad. Jag har åtminstone en sådan uppfattning att knäckebröd/surskorpor är hälsosammare än vanligt bröd, men är det någon som vet säkert hur det står till..? Tror ni att detta kan vara en bra och hälsosam idé att skippa vanligt bröd och satsa på detta?? Ni får gärna ge mig goda råd! :)

Inga kommentarer: