2011-12-01

hemligheten...

Jag kommer inte ihåg om jag berättat här på bloggen om världens bästa bok, The Secret (Hemligheten) skriven av Rhonda Byrne.

Den har gett mig så mycket inspiration, jag har lärt mig hur viktig tacksamhet är. Ju tacksammare och lyckligare man är, varje dag och i varje situation, desto lyckligare blir man. Det handlar om "lagen om attraktion". Tänker man positivt och är lycklig, då drar man till sig mera saker att vara lycklig och tacksam över i sitt liv. Om man däremot bara tänker på allt som är dåligt och har negativa tankar, då drar man till sig mera negativitet. Denna bok har varit en stor succé i många länder och jag önskar att alla människor skulle kunna läsa den. Oavsett i vilken livssituation man befinner sig i, har man nytta av att läsa denna bok.

Så läs den, förstå budskapen i boken och försök leva enligt hemlighetens budskap, se hur ditt liv småningom förändras, hur du själv förändras!

Några veckor sedan köpte jag en tacksamhetsbok åt mig själv. Jag försöker börja varje morgon med att skriva ner saker som jag är tacksam över i mitt liv. På så sätt får man en bra början på sin dag och är på bättre humör hela dagen.

Hemligheten med själva livet är att njuta under tiden!