2011-12-31

året 2011

Nu är året 2011 slut och ett nytt, spännande år är framför mig!!
Tänkte titta tillbaka lite på året som gått...

JANUARI 2011:


Janne och jag förlovade oss på julafton 2010, så i januari firade vi vår förlovning med våra släktingar. Jag hade svårt på jobbet, visste inte riktigt vad jag skulle göra och vilka jobberbjudanden jag skulle ta emot...men slutligen jobbade jag på hälsovårdsmottagningen här i Lochteå och för första gången gjorde jag några skift på Kokkolas mottagning också.

FEBRUARI 2011:





I februari fortsatte vårt förlovningsfirande, med våra vänner.
Dessutom var det svinkallt, hela tiden! Jag tog min första ögonfransförlängning och väntade hela månaden ivrigt på att få åka till Thailand på semester!

MARS 2011:





Nästan två veckor av mars spenderade vi i Phuket, körde runt omkring på ön som galningar på en liten skoter och njöt av underbar värme och sol! Eventuellt de bästa två veckorna på hela året! Dessutom fick jag i mars höra att en av mina käraste vänner äntligen var gravid. Och det kalla vintervädret fortsatte i Finland...

APRIL 2011:



I april kom äntligen våren och vi gjorde vår första resa till stranden och grillade korv. Janne fyllde 29 år och jag jobbade heltid på Attendo Medone:s hälsovårdsmottagning, men trivdes inte alls med mitt jobb och funderade på allvar att börja studera till ett helt nytt yrke.

MAJ 2011:




I maj var det underbart varmt och vårigt! Jag försökte fixa till vår lilla gård med en ny blombänk och fina blommor och bäst av allt, Finland vann äntligen ishockey VM!!!!
Vi gjorde också en minisemester med Janne till Jyväskylä trakten.




JUNI 2011:


Så här brun var jag redan 11.6 och redan då var det så varmt att jag kunde ta sol på gården!
Mitt nya jobb på intensivavdelningen började och det var jobbigt att lära sig så mycket nytt, men samtidigt så otroligt spännande och intressant! Äntligen hade jag hittat ett jobb där jag verkligen trivdes!

JULI 2011:



Det bästa med juli var vår resa till Kittelfjäll. Vi hade så roligt och njöt av varje stund tillsammans. Jag fick också vara med på en av mina vänners möhippa i juli och vi hade hysteriskt roligt med tjejerna!

AUGUSTI 2011:



Augusti började med en stor besvikelse, när jag fick missfall. Det tog många månader för mig att komma över det och acceptera det som hänt.
Vi hann spendera en helg på mina föräldrars sommarstuga och njuta av sensommarens värme. Vi fick också vara med på våra vänners underbara bröllop.




SEPTEMBER 2011:



Hösten kom och det var slut med sommarvärmen. Jag och min klumpiga vän gjorde många skogspromenader och jag var tvungen att dra mössan och vantarna på mig då det var så kyligt.



OKTOBER 2011:

Jag försökte fixa till vår lilla lägenhet med lite nya grejer i oktober, bland annat vår city-tavla i sovrummet fick ny belysning.


Oktober var tyvärr också en ganska dyster månad, då Jannes morfar dog.


NOVEMBER 2011:



I november fick vi fira en söt tös 1-års födelsedag samt en god väns 30-års födelsedag! Julen närmade sig och jag började ta fram julpynt i slutet av månaden.

DECEMBER 2011:




Julen har nu firats och nu börjar ett nytt, spännande år. Detta år har på många sätt varit mycket jobbigt, många svåra perioder och stora sorger, men allt har sin mening. Jag vet att året 2012 kommer att bli ett mycket spännande år, med många nya utmaningar och underbara stunder med min käraste och med mina vänner. Detta nya år kommer garanterat att bli mycket bättre än året som varit, det bara vet jag!
Nu skall vi åka till våra goda vänner och ta emot det nya året tillsammans med dem. Vi skall äta gott, bada bastu och ha roligt tillsammans!
Gott nytt år allihopa!

Inga kommentarer: