2011-11-29

ny hårfärg

Jag har krånglat lite med mitt hår den senaste tiden!

Förra veckan tröttnade jag på mitt trista mörkbruna, nästan svarta, hår och bestämde mig för att färga håret själv. Jag köpte en rödbrun hårfärg från butiken och färgade håret hemma. Tyvärr var hårfärgen jag köpte alldeles för ljus och fastande inte alls på mitt mörka hår. Jag körde till butiken på nytt och köpte en mörkare röd hårfärg. När jag färgat mitt hår med det, fick jag en mindre trevlig överraskning när jag tittade i spegeln. Mina hårrötter var superröda, men annars var mitt hår bara svart och jag kunde se lite röd nyans på några få ställen. Slutresultatet var inte alls det jag tänkt mig! Jag orkade titta på mitt fula hår i några dagar, sedan fick jag nog och ringde till frisören och bad henne om hjälp!

Så idag har jag varit till frisören och färgat mitt hår på nytt och denna gång blev slutresultatet super bra! Efter att frisören jobbat nästan 2,5 timmar med mitt hår så fick mitt hår en vacker mörk brunröd-violett färg.
Försökte ta några foton på min coola hårfärg, men det ser inte alls lika rött och fint ut på foton som det gör i verkligheten!



Det krävde en mild färgborttagningstvätt och en blandning av tre olika hårfärger för att åstadkomma detta resultat. Lite skada tog håret nog av all denna färgning och färgborttagning, så ifall ni har mörkt/svart hår så rekomenderar jag verkligen inte att försöka färga håret själv! Men nu är allt bra, hoppas håret repar sig småningom av all denna färgning! Håret är vackert och ser mörkbrunt ut i mörkret eller i svag belysning, i lite ljusare belysning ser håret vackert rött ut och i stark ljus, som t.ex. solljus, ser håret lite violett ut. Härligt!!

Gjorde en kort video också, där hårfärgen kanske syns lite bättre...men snälla ni, skratta inte åt mig då jag låter så knasig på videon.

Untitled from Johanna Åkerblom on Vimeo.

Inga kommentarer: