2011-12-14

Lyyli och jag säger hej!!!

Jag har bloggat ganska lite på sistone, har inte hunnit och inte orkat. Men idag har jag äntligen en ledig dag och tänkte börja dagen med att blogga lite.

I lördags hade vi en liten lillajulfest med arbetskollegorna. Inget speciellt, vi gick bara till en fin restaurang och åt god mat, sedan gick vi till en lokal restaurang och lyssnade till den finska artisten Chisu. Sedan var det dags att gå hem. Ungefär så här såg jag ut i lördags...


Det var en riktigt rolig kväll, men det hade nog varit mycket roligare om ännu fler från jobbet hade kunnat delta.

I måndags hade jag en lång arbetsdag, från 7-19:30 och på tisdagen var jag på jobbet igen på morgonen klo.7. Orkade inte köra hem till Lochteå på måndagskvällen efter jobbet, så jag körde bara till mina föräldrar och sov hos dem. Det är mycket lättare att göra på det viset, när jag har långa skift och måste vakna tidigt igen följande morgon. Dessutom sparar jag en hel del bensinpengar när jag inte behöver köra den långa vägen hem. Jag träffar mina föräldrar alldeles för sällan, så det är bara roligt att sova hos dem ibland, i mitt barndomsrum.

Det var en jobbig arbetsdag på måndagen, när en av våra patienter dog trots att vi försökte göra allt vad vi kunde. Patienten var dessutom ganska ung ännu, 50-60 år ungefär, så därför kändes det så tråkigt.
Igår när jag kom hem från jobbet blev jag så otroligt sur och arg, när jag såg hur huller-om-buller hela lägenheten var. Disken var odiskad, golvet fullt med damm och hundhår överallt och dessutom var jag tvungen att genast börja koka mat åt mig och mannen, som var på väg hem från jobbet. Efter diskandet och ätandet var det dags att gå ut och gå med hunden. Först sedan fick jag vila mig lite.

Det är konstigt varför vi kvinnor har ett behov att städa och fixa hemmet och hunden osv, oavsett hur långa arbetsdagar vi gör. Männen tar allt så mycket lugnare och stressar inte över något. Önskar att jag skulle kunna vara lika stressfri som männen ibland, men om alla kvinnor tänkte på samma sätt som männen, skulle vi leva i en värld full av kaos och smuts!!! :)



1 kommentar:

Hannah sa...

Hahaa, då är jag säkert en man inombords, för jag städar typ en gång varannan månad, :D. Diskar när jag måste, dvs. när det inte längre finns rena kippor. Men, kanske jag är lite av en slusk... fast iofs så bor jag ensam och har aldrig gäster så det är bara jag som får stå ut med skiten.