2011-12-09

efter nattskift....

Har jobbat två nattskift nu igen, nu är jag sååååå trött....
Fördriver tiden med att titta på gamla foton från sommarens äventyrer....


Senast vi gjorde en resa på två var i juli....här var vi så stressfria, glada och lyckliga...ett par veckor efter denna sköna resa blev jag gravid. Där ser man hur mycket det faktiskt påverkar att man inte stressar när man försöker få barn. Tyvärr slutade min första graviditet alldeles för fort, när jag fick missfall.

Men det har gått ett halvt år snart, vi bara jobbar och jobbar och får alldeles för sällan bara slappna av och åka iväg någonstans på två. Jag är oerhört tacksam för mitt nya jobb på intensiven, men det jobbigaste med att byta arbetsplats är att man måste jobba ett helt år utan semester, innan man får sin första avbrott från jobbet....så nu är det väl bara att vänta på nästa sommar, när jag har semester följande gång. Hur tusan vi skall klara oss ända dit förstår jag inte, men vad kan man. Och så blir jag så besviken varje månad när jag inte blir gravid...känns lite hopplöst ibland. Men inte lär vi få barn så länge vi jobbar som galningar och spenderar alldeles för lite tid tillsammans. Försöker med all min lilla kraft att inte vara så negativ just nu, men ibland är det lite svårt...speciellt efter långa, tunga nattskift är det svårt att inte vara lite deppig. Man är så trött och sur efter att ha vakat två nätter...men det går över, snart mår jag bättre igen....

Inga kommentarer: