2009-01-28

Energi, MYCKET energi!!!
















Eftersom jag har så mycket energi just nu tänkte jag börja detta inlägg med ett superpositivt foto, så jag flyttade denna smile-bild från det tidigare inlägget hit istället...


Jag var till massören igår, min ex-arbetskompis T är en super bra massör och har gått kurser i nånslags energibehandling också. Nå, hittils har jag varken förstått mig på vad det är för något eller haft nåt intresse för sånt, men igår fick jag mitt livs bästa massage! Och tro mig, jag går regelbundet hos massören, minst en gång i månaden, så jag har blivit masserad många gånger i mitt liv! Men aldrig tidigare har jag mått SÅ HÄR bra efter massage! Det kändes nämligen så konstigt, konstigt på ett bra sätt, när T till slut började massera mitt huvud, vilket hon alltid gör mot slutet av masserandet. Jag fryser alltid jätte mycket när jag blir masserad, vilket inte är så konstigt då man ligger där halvnaken och jag fryser ju normalt också hela tiden...men när hon började massera mitt huvud kände jag mig plötsligt så otroligt avslappnad, hon masserade mitt huvud längre än normalt och jag kunde riktigt känna hur en varm "våg" sakta sökte sig ner från mitt huvud, ner längs nacken och ryggraden och hela ryggen blev helt varm. Det kändes riktigt konstigt. Och när jag påpekade om detta åt T så skrattade hon bara och sa att hon var tvungen att sluta massera mitt huvud för jag utstrålade så mycket energi! Normalt brukar T alltid "ge lite energi" samtidigt som hon masserar, ibland när jag varit riktigt stressad eller deppad så har hon sagt att jag suger i mig energi från hennes händer, som en svamp! Men nu var det annorlunda sa hon, T sa att hennes händer blev så brännheta av den energi jag utstrålade att hon var tvungen att sluta massera...

Jag vet nog hur konstigt det här låter och de flesta tycker säkert att sånt här me energibehandling bara är strunt! Så tänkte jag också tidigare, men nu när jag blivit masserad av T en längre tid har jag börjat tro på sånt. Och när jag sen steg upp från massagebordet och skulle klä på mig och köra hem till Lohtaja så var jag sååååååå fylld med energi. Det kändes som om jag skulle ha kunnat gå på vatten eller nåt! Inget skulle ha känts omöjligt för mig i den stunden! Det var helt fantastiskt! Jag har varit så bekymrad och deppad över många saker länge nu, sovit bort alltför många dagar, varit trött och hängig...men nu gott folk, nu känns det som om Johanna äntligen skulle vara tillbaka igen, den Johanna som jag egentligen är! Jag bara hoppas att jag kan dra nytta av all denna energi och att andra också kan få energi av mig! Ni anar inte hur skönt det är att äntligen känna sig "normal" igen, som om jag återfått livsglädjen igen. Nu kan jag se ljust på mitt liv igen, se ljust på framtiden.

Jag är precis på rätt plats i mitt liv just nu, det var meningen att allt skulle gå så här. Jag får äntligen arbeta där jag alltid velat arbeta, jag njuter av mitt arbete och får kraft av det! Jag bor kanske ensam nu, på ett nytt ställe, men allt kommer att ordna sig. Mitt liv är bra, jag har goda vänner, jag har fått många nya vänner här, jag bor nära min familj och mitt fadderbarn...allt känns rätt! Jag kommer att göra allt för att inte tappa denna känsla av lycka och välmående, jag kommer att göra allt för att njuta av mitt liv för fullt, inte bekymra mig över allt hela tiden, ta dagen som den kommer! Vet ni vad gott folk, Johanna är äntligen lycklig igen!

Inga kommentarer: