2013-02-14

Vändagen!

Igår kväll överraskade Janne mig med en stor och vacker blombukett...och choklad förstås! :)
Helt otroligt vad glad man kan bli över sånt, att känna sig uppskattad och älskad! Jag är nog lyckligt lottad som har en så här fin sambo!


Den här dagen har också börjat bra. Jag vaknade redan strax innan 6 och kokade kaffe och stekte ägg åt Janne och mig. Vi satt och åt morgonmål tillsammans, första gången på många månader!! Sedan smög jag in i sovrummet igen och där hittade jag en vaken och leende pojke! Efter en stunds mysande steg vi upp och satte oss ner på soffan i vardagsrummet och tittade på morgon-tv. Nooa åt och somnade på nytt. Nu sover lillen sin andra tupplur för idag och jag har hunnit göra lite hemma-jumppa och äta och sitter nu och surfar på nätet, med en kaffekopp i handen. Tänk vad man kan njuta av dagar som denna! Lillen fick sin första vaccination igår och var väldigt sjuk och ledsen på kvällen, stackarn! Imorse hade han lite stegring, men var pigg och glad trots allt, som tur. Jag kommer nog aldrig att bli van med den hemska känslan som får mitt hjärta att blöda, när man ser sitt eget lilla barn lida. Igår när Nooa skrek och grät på ett alldeles nytt sätt, var vi helt säkra på att han hade smärtor och jag hade lust att gråta själv också, när jag såg hur dåligt han mådde! Vaccinationer är bra, tycker jag, men det är hemskt att barnens små ben ska bli så sjuka efter "pickandet"!

Hoppas ni alla har en underbar vändag och tack till alla mina fina vänner! Jag skulle inte klara mig utan alla härliga vänner jag har, speciellt nu som nybliven mamma behöver man verkligen sina vänner mer än någonsin!  Tyvärr har jag varit en ganska dålig vän den senaste tiden Jag har haft så fullt upp med lilla Nooa och har inte riktigt orkat besöka eller hålla kontakt med mina vänner så mycket som jag borde! Så förlåt om jag varit en dålig kompis, jag lovar att skärpa mig!

Inga kommentarer: