2012-09-18

nya lampor!

Jag klickade hem ett par nya lampor från Jotex och igår hämtade jag dem från posten! Jag beställde en vacker bordslampa...


...och en fin taklampa med "kristall-bollar"!




Svårt att ta bra foton på lampan, då den inte ännu hänger i taket, men you get the point.

Dessutom har lillen i magen också fått något nytt!


Jag köpte en begagnad Manduca några dagar sedan, har hört så mycket gott om den och tror att den kommer att bli en räddare i nöden när min dåliga rygg krånglar. Dessutom köpte jag Barnkammarboken med godnattvisor och borde väl småningom börja lyssna på cd:n som kom med boken och lära mig lite sånger....tyvärr låter det inte vackert när den här kråkan försöker sjunga, men kanske vår baby står ut med min röst! :)


Igår var jag på kontroll till mödrapolin igen, har haft så mycket ilande smärta i blygdbenet och där under de senaste veckorna, att hälsovårdaren tyckte det var bäst att jag går till mödrapolin för att kolla att jag inte börjat "öppnas" ännu. Men allt var ok och läkaren kunde inte direkt säga vad smärtorna beror på, men det är ju normalt med massor av olika smärtor under graviditeten och alltid hittar man inte orsaken till alla. Troligtvis är det frågan om "sukkapuikkosupistuksia", som man ibland hör talas om på finska. Imorgon måste jag till labben för blodprov, de ska kontrollera mina levervärden eftersom jag haft lite klåda på magen och armarna på nätterna och utesluta graviditetshepatos. Så allt är bra med oss, har fortfarande nåt spännande på gång men vill inte berätta om det än, men kanske i slutet av veckan vågar jag avslöja vad det är frågan om! Tyvärr sover jag fortfarande väldigt dåligt, börjar redan vara van med att vakna klo.1-2 tiden varje natt och somna om först  7-8 tiden på morgonen. Har också känt mig tröttare än normalt den senaste veckan, men det lär vara normalt att man blir lite tröttare så här mot slutet av graviditeten. Läkaren tyckte inte att det lönar sig att pröva på sömnmedicin, det är bara att försöka stå ut med vakandet och sova på morgonen eller dagen, om jag får sömn. Och jag är nog av samma åsikt, vill inte äta sömnmedicin utan får nu bara acceptera att jag sover bort halva dagen när jag somnar 7-8 tiden på morgonen och vaknar där kring 11-tiden och vakar på natten...det är så här nu bara!

Inga kommentarer: