2012-09-20

insomnia...fortfarande...

Ja, va kan man säga...från att tidigare ha fått ens ett par-tre timmars sömn så har mitt vakande nu nått nya höjder och jag ligger vaken hela natten numera...med den här farten lär jag ju åtminstone vara mycket van med nattvakande när babyn föds, något positivt i alla fall att det inte kommer som nån överraskning för mig att man måste vakna flera gånger i natten och amma! Men börjar nog annars vara väldigt trött på det här, men vad kan man göra när man helt enkelt bara inte kan sova...oftast somnar jag ju som tur på morgonen och kan sova några timmar då, men känner mig trots det nog väldigt ofta som en zombie mest hela tiden. Och det börjar synas på mig att jag sover dåligt, har så mörka ringar under ögonen att ingen make-up räcker till att täcka dem! Nå, nu har jag igen klagat tillräckligt och ska sluta skriva och återgå till vakandet...jag vågar inte ens tänka på hur babyn i magen påverkas av mitt vakande, men så länge läkarna tycker att det är ok med ett par timmars nattsömn så är det väl bara att kämpa på...först ett par veckor innan förlossningen kan det vara bra att ta lite sömnmedicin så att jag får vila ordentligt innan den stora dagen...ska nog bli intressant att se hur jag hinner vila upp mig på ett par veckor, när jag sovit dåligt sedan mitten av graviditeten!!?!

Inga kommentarer: