2011-11-16

tacksamhet på morgonen

Idag har jag börjat min dag med tacksamhet.
Har varit alldeles för deppig på sistone och bara fokuserat på det jag inte har.Visst måste man få gråta ut ibland, det lättar otroligt mycket att bara få gråta och släppa ut allt man bär på inombords. Men man kan inte deppa i evigheter...
Nu inser jag att min negativitet har skadat mig själv väldigt mycket. Om man bara fokuserar på saker som är dåligt i sitt liv och är negativ hela tiden, då får man bara ännu mera negativitet till sitt liv. Negativitet drar till sig negativitet, positivt tänkande däremot drar till sig ännu mer positiva saker i livet som ger orsak till ännu mera glädje och lycka. Vem vill dra till sig negativa saker?? Ingen! Absolut inte! Så nu tänker jag verkligen försöka tänka positivt, varje dag och i varje situation.

Idag började jag min morgon med att fundera över allt i mitt liv som jag får vara tacksam och lycklig över. Listan blev lång. Min familj, mina vänner, min älskade man, vår söta katt och hund, mitt spännande arbete, att vi har mat i kylskåpet, vi har tak över huvudet, vi bor i ett tryggt och vackert land, vi är friska...listan kunde bli hur lång som helst! När man börjar morgonen med tacksamhet, blir man lycklig och får en bra start på dagen! Så här borde jag göra varje morgon!!! Ha en bra och positiv dag allihopa!!


Inga kommentarer: