2010-11-14

löptid

Japp, det har vi hos oss...inte ägarna, men hunden!
I torsdags hittade jag små bloddroppar överallt i lägenheten och trodde först att katten skrapar upp sitt gamla sår nu igen. Efter snabb inspektion av kattens huvud insåg jag att blodet måste komma från någon annan. Först blev jag orolig och undersökte hunden från topp till tå, men hittade inget fel på henne. Då tändes plötsligt en lampa ovanför mitt huvud, vår lilla beebis har sin första löpa!!
Nästa dag köpte jag ett par söta löpbyxor åt henne, så vi inte har bloddroppar överallt! Konstigt nog har hon vant sig ganska bra med sina svarta "panties"! :)



















Men jag får fnatt med vår lilla hund snart! Detta är definitivt hennes första och sista löpa! Så fort som möjligt kommer vi att operera henne. Hon går omkring och gnäller och yler på nätterna, måste hela tiden komma och ligga på mig eller komma i min famn (vilket inte är så roligt när hon väger 30-35 kg.....) och är så envis!! Jag diggar inte löptid, hoppas den inte varar alltför länge!


































Stackarn är så förvirrad av allt detta!

1 kommentar:

Tanja sa...

Baloos första löptid höll i tolv dagar, så lycka till bara...=) Men konstigt nog har vi inte sett spåren av löptid nummer två åtta månader senare. Så jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta...!=D
Tanja/morsiussaari.fi