2010-11-12

dumboboll

Förra helgen spenderade jag hela lördagen tillsammans med mina "ex-arbetskompisar" i norsupallo-turneringens tecken. Vi hade väldigt skoj, fast de flesta av oss inte alls kan spela fotboll och än mindre sparka en studsande gympaboll. Vi placerade oss ofattbart bra, med tanke på hur usliga spelare vi var...vi blev 7. av totalt 13 lag. Roligt roligt men farligt farligt! Som tur skadade sig ingen av oss ordentligt. Jag fick bollen sparkad i ansiktet ett par gånger och sträckte ledbandet i min högra fotled när jag sparkade snett i bollen. Min stackars fot är fortfarande sjuk. :(

Men vi firade kvällen lång och kom hem fyra tiden på natten. Så det var en mycket lyckad dag på alla sätt och vis! Kunde inte ha slutat min karriär på ambulansen bättre! :)


















Här är bara en del av vårt tappra gäng! Vår coach till höger blev utnämnd till "herrasmiespelaaja", vilket vi alla var mycket stolta över!


























Coachens bättre hälft, här i vitt, blev utnämnd till vår "tsempparipelaaja". Hon var så jätte duktig på att spela! :)


















































Ibland blev vi lite törstiga och såg till att dricka tillräckligt med sportdryck.... ;)




















Lägg till bild

Inga kommentarer: