2010-07-17

aurora

Har jobbat mycket denna vecka, kört mycket på nätterna och därmed sovit dåligt, så jag har inte orkat eller hunnit skriva nåt i bloggen. Jag jobbar fortfarande, men det är lättare på helgerna när jag får sitta hemma och dejourera, behöver inte vara på brandstationen hela dagen. Så nu har jag haft bra tid att sitta och dagdrömma om vårt drömhus. Vi har funderat mycket på sistone på hurudant hus vi vill ha i framtiden. Eftersom Janne jobbar på Kannustalot får han ganska bra rabatt på huspaket och därmed kommer vi nog att ta vårt huspaket därifrån. Dessutom älskar jag deras husmodeller, de är så vackra! Först funderade vi på Rauhala-husmodellen, men den är en av de dyraste modellerna och därmed har vi kommit fram till att Aurora modellen är mycket bättre åt oss. Jag tycker den modellen är vackrare och dessutom mycket billigare än Rauhala. Så en Aurora ska det nog bli. Aurora 168 modellen skulle kanske vara bäst, eller 173:an...Sådant funderar jag på idag och tittar på dessa två modellers planlösningar och försöker lusta ut vad man eventuellt kunde ändra på. Här är ett par bilder på ett Aurora hus, som jag hittade på www.kannustalo.fi.

















1 kommentar:

Anonym sa...

då skall ni kolla med Älvsbyhus billigt och bra