2009-02-23

Har läst några gamla inlägg i min blogg och hohojaa mitä vuodatusta!! Allvarligt talat, vem skriver man blogg för egentligen?? Tror man faktiskt att någon är intresserad av att veta när man har köpt en ny växt eller hurudan musik man lyssnat på?? Sådant kan ju inte intressera någon!! Vem i och för sig, så skriver man väl inte blogg för andras skull, eller hur?

Nåja, har i alla fall konstaterat att jag har "vuodattanu" så mycket om mina känslor, om hur ensam stackars lilla jag har känt mig när folk inte accepterat mig här till början, om hur mycket det har varit att bearbeta sen i höstas...blablabla...vet ni, jag blir riktigt arg på mig själv, för mitt liv består ju faktiskt inte bara av sånt här skitprat! Jag har konstaterat att det mesta berott helt på mig själv, att jag känt mig utanför här, det har jag bara inbillat mig...jag har haft så bra stunder på jobbet nu och har ju egentligen hela tiden trivts så otroligt bra här! Och att jag har haft mycket att bearbeta sen i höstas förstår väl alla, men egentligen har jag ju bearbetat allt det här redan sen i våras, när allt började gå neråt och hastigt gick det dessutom! Så ingenting har ju kommit som en överraskning precis, vi tänjde ju bara ut på det oundvikliga och var olyckliga under den tiden. Så det så, nu får det vara slut på allt tycka-synd-om-mig-skrivande för en stund, det är ju bara helt patetiskt!

Nu ska jag dricka kaffe (Igen! Om ni inte vetat det tidigare, så nu vet ni det: jag är en kaffeholist!) och börja baka småningom. Njuter av denna ena lediga dag för fullt! Och igår fick jag en super bra idé, ifall min karriär som sjukskötare inte går så bra, så kan jag alltid satsa på mitt andra drömyrke...nämligen Johanna the lehmänkuiskaaja! Så det så! Åtminstone Annina vet hur bra jag kunde kommunicera med måsar när jag var yngre, så att jag tror att jag kan kommunicera med kor är väl inte så konstigt, eller hur A..? ;) Jag tror bara jag måste ta och prata lite med the cowgirls någongång, jag skulle säkert kunna lära mig en hel del av dem! :D