2014-04-16

havets lugnande effekt...

Jag har varit ganska trött och hängig de senaste dagarna.
Börjar väl vara ganska trött på att bara gå omkring och vänta på att få ut beebisen ur magen! 
I denna graviditet har jag dessutom varit väldigt känslig, gråtit lätt och lätt blivit deppad eller arg över små, onödiga saker...speciellt nu i slutet av graviditeten!
Ikväll behövde jag ta lite tid för mig själv, så jag satte mig i bilen och körde iväg, sambon fick lämna hem med Nooa...jag visste inte vart jag skulle köra, jag visste bara att jag behöver åka nånstans ensam en stund.
Så jag körde till stranden, hoppade ut ur bilen och gick en bit längs sandstranden...njöt av den vackra solnedgången, lyssnade till havets brus, lät vinden ruffsa till mitt hår, fick sand i håret och munnen eftersom vinden var så hård...

Sedan åkte jag hem...ibland behöver jag bara få vara ensam med mina tankar en stund och havet är viktigt för mig...jag skulle kunna sitta hur länge som helst vid stranden och bara njuta av havets ljud...vågor som sakta rullar in mot stranden eller så stora vågor som brusar när det stormar...havet har en lugnande effekt på mig, men samtidigt ger den mig ny kraft, ibland tröstar den mig när jag behöver tröst, ibland ger den mig så mycket energi och lycka att jag nästan spricker av glädje när jag kör hemåt från stranden...
Ikväll var havet en brusande kraft som bara lyssnade på min oroliga själ och lugnade ner den lite grann...


Inga kommentarer: