2014-04-23

bee-äff


Jaha, då var dagen som jag väntat på i 9 månader äntligen här...idag är nämligen beräknad födelsetid för lillebror, men tyvärr visar han inga tecken på att vilja komma ut ur magen än!

Igår hade jag en hel del smärtsamma sammandragningar, men tyvärr avtog de mot kvällen. Idag har jag varit till frissan och färgat håret en sista gång innan förlossningen, beställde en extempore tid till hårfärgning igår eftersom jag inte längre orkar sitta här hemma och bara vänta och vänta och vänta...

Igår var jag också till rådgivningen och sf-måttet hade blivit mindre, så det tyder i alla fall på att magen äntligen börjat sjunka neråt, så det låter i alla fall lovande!


Annars är jag super svullen i ansiktet, fötterna, händerna, överallt! 
Båda fötterna värker otroligt mycket varje natt, så jag sover knappt alls. 
Jag känner mig trött, uttråkad, mår illa hela tiden och dessutom har ryggen börjt krångla nu och de senaste två dagarna har jag haft jätte svåra smärtor i nedre ryggen, som gör att jag knappt kan gå.
Jag börjar alltså få nog av att vara gravid nu, hoppas att förlossningen börjar snart!
Dessutom håller Nooa på att få två nya tänder, så han sover väldigt dåligt på nätterna nu igen och vaknar med 1-2 timmars mellanrum hela natten...så det gör ju inte mina nätter bättre precis! 
Vilket människovrak jag kommer att vara när det väl är dags att åka till BB och föda! 
Varifrån kommer jag att hitta de krafter jag behöver för att få lillen ut ur magen?!?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjärtligt grattis till er nyfödda son, all lycka till dig och din familj från faster.