2011-08-03

gårdagen...

Det här är alltså orsaken till att jag var så sorgsen igår.
Förra veckan gjorde jag ett positivt graviditetstest och jag var så lycklig som man bara kan vara!
Trodde jag skulle spricka av glädje, tacksamhet och lycka!



Tyvärr varade inte lyckan länge. Natten till tisdagen fick jag jätte ont i magen och började blöda massor. Jag visste att något var fel och vakade hela natten. Morgonen fick jag spendera på mödra polikliniken och det konstaterades att jag fått missfall.
Så gårdagen var en mycket dyster dag, grät nästan hela dagen.

Idag är en lite bättre dag, har fortfarande jätte ont i magen och blöder massor, men småningom börjar jag orka le igen. Måste försöka vara positiv. Efter en lång väntan fick vi i alla fall något resultat, nu vet vi att jag åtminstone kan bli gravid, även om det gick dåligt den här gången.
Vi måste bara fortsätta hoppas och vänta, allt har väl sin mening...Men den känslan jag fick när jag förstod att jag fått missfall, den känslan kan bara de kvinnor som varit med om samma sak förstå. Jag vill aldrig mer uppleva detta!

6 kommentarer:

Emma sa...

Skickar en stärkande kram!! Veit int hu e känns ti få missfall men var sjölv oroli å leissin tå he i 20:e graviditetsvikon burja läka fostervattni tå ja va gravid me Olli. :S

Tänker på de å halder tuman!

Linn sa...

Många tankar och deltagande kramar till dig och er!

Sofia sa...

Styrkekramar!!/sofia

Anonym sa...

Vad tråkigt att det gick så. Har själv upplevt två tidiga missfall under senaste halvåret.
Man brukar väl säga att minst hälften av alla befruktade ägg d.v.s graviditeter, slutar i missfall och av dessa så kommer en stor del ju ut som en kanske aningen försenad mens.

Det jag inte förstår är hur en viss graviditetsteststillverkares test kan visa att graviditeten är i vecka 1-2, befruktingen har ju knappt skett då.

Johanna ("Jusu") sa...

Tack allihopa! Småningom börjar nog livet le igen, de första dagarna var bara så jobbiga.
Men, du Anonym, jag har förstått att det här ena testet visar att befruktningen skett för 1-2 veckor sedan, men egentligen är man ju i vecka 3-4 enligt rådgivningens sätt att räkna graviditetsveckorna...eller har jag förstått helt fel???

Att vara någons fru sa...

Nämen herregud. Jag har inga ord mer än att såntdär får inte hända <3