2011-05-22

zonterapi






















Två gånger har jag nu varit på zonterapi. Jag har hört att det kan hjälpa mot en hel massa olika problem, som t.ex. stress, sömnproblem, ryggsmärtor, vissa påstår också att det kan hjälpa kvinnor att bli gravida...

Jag tycker om att pröva på nya saker, så varför inte pröva på detta också! Min zonterapeut gjorde under de två första gångerna någon slags "reningsbehandling" åt mig och masserade mina fötter i över en timme varje gång. Efter första gången hade jag ganska svår huvudvärk följande dag, men det lär ska vara normalt. Reningskuren satte nog kroppen i gång, jag fick springa på wc hela kvällen efter behandlingarna, så förhoppningsvis har jag blivit av med en massa slaggprodukter!

Om zonterapi kommer att hjälpa mig med alla mina krämpor vet jag ännu inte, men det är i alla fall otroligt avslappnande när någon masserar fötterna i en timme och jag njuter verkligen av varje besök hos zonterapeuten! Rekomenderas varmt till alla!

2 kommentarer:

Miss0 - svensk tjej i Oslo sa...

Jag är supernyfiken på zonterapi. Min sambo fick trycka på mina fötter enligt din bild på bloggen och visst tusan gör det mer ont på vissa ställen. Visste inte att man kunde sätta igång rensning i kroppen via det. Måste provas! Är det dyrt?

Johanna ("Jusu") sa...

här i finland kostar det 30-40 euro, alltså ungefär 300-400 kr...jag rekomderar det nog varmt till alla! jag har hoppats på att bli gravid redan en längre tid och fick höra att zonterapi kan hjälpa till med det också, så därför ville jag ge det en chans! :) roligt att hitta en ny bloggare här! :)