2011-05-14

Dagens projekt!

Idag har jag varit jätte flitig och försökt göra vår fula, tråkiga gård lite trevligare.

Så här såg det ut före projektet:


















Ingen blombänk, bara sand och grus och en ful röd vägg!


















Men så började jag och Dana vårt projekt och flera timmar senare var resultatet följande:


















































Lite finjusteringar krävs ännu, t.ex. blomman skall planteras i en fin kruka och vi ska så lite nytt gräs på gården (det är lite svårt att få en fin gräsmatta när man har en hund som gräver tusen gropar i marken varje dag!)...men visst ser gården lite bättre ut redan nu!
Projektet börjades cirkagurka kl.14 och avslutades kl.18.30. Själva fixandet av blombänken tog inte alls lång tid, men att samla ihop en massa skräp som legat på gården över vintern och slipa och måla terassmöblerna tog en evighet! Nu värker det i hela kroppen och jag är hungrig som en varg, men samtidigt mycket stolt över allt vi fått gjort idag!

Jag säger vi bara för att Dana var ute på gården med mig hela dagen, men till mycket hjälp var hon inte! Hon försökte mest bara sprida ut all skräp som jag samlat ihop och i smyg gräva nya gropar när jag lyckats täcka de gamla...

Inga kommentarer: