2011-05-19

regndag...




















Visst är det lite mysigt med regn, men hunden håller på att bli galen när hon inte slipper ut och springa och jag skulle också njuta av en uppfriskande promenad i skogen.

Jag är sjukskriven till slutet av maj, mitt blodtryck steg så högt och jag hade massiv huvudvärk i flera dagar. Läkaren misstänkte att allt beror på att vi har haft så himla bråttom på jobbet de senaste veckorna och nu ger kroppen mig små varningssignaler, så jag skulle förstå att lugna ner mig lite. Men hur kan man lugna ner sig på jobbet när man har för lite arbetskraft och alla patienter måste ändå skötas, oavsett hur få sjukskötare man är på mottagningen..?!?

Det är fint att vara sjukskötare, man kan tydligen på fullaste allvar få burn-out även i detta yrke, om man inte vilar sig innan det är för sent! Som tur får jag snart byta arbetsplats, jag tror att min arbetsmotivation kommer att vara mycket bättre på intensiven och där är i alla fall inte varje skift ett enda stort kaos!

Som ni ser på bilden, så har jag klippt mitt hår lite kortare...ifall någon är intresserad...mitt "gamla" hår började vara så slitet, så det var dags att kapa av en hel del...det växer ju alltid tillbaka....

Inga kommentarer: