2010-10-16

suro

Idag hade vi en suro-övning, alltså en suuronnettomuus harjoitus. Vi övade inför en eventuell storolycka...och det gick inte alls bra för min del!

Jag är väldigt självkritisk och hatar att medge att jag inte kan något. Jag vill vara bra på allt, i alla situationer. Ärligt talat så är jag inte alls bra på att leda och organisera, vilket man borde kunna vid storolyckor, så att allt skulle gå så smidigt och effektivt som möjligt!

Men idag var jag inte alls bra... Jag borde förstå att man lär sig alltid av sina misstag och inse att nästa gång när vi övar, eller vid en verklig situation, är jag mycket klokare. Men just nu är jag bara deppad över att jag har så lite ledaranlag. Inte ens en promenad ute i snön med Dana piggade upp mig!

2 kommentarer:

Hannah sa...

Va, har ni sådär myki snö i Kokkola-trakten?! Här har det int snöat alls ännu, har inte sett skymten av nåt vitt ännu.

Suro-övningarna brukar gå ganska opp åt röven, rent ut sagt, :D. Och av en viss anledning så tycker inte min grupp på arbetet om dessa övningar, eller andra dylika skolningar. Why? För att väldigt ofta har vi senast några dagar efter själva övningen varit tvungna att gå igenom en precis likadan keikka på riktigt. Det har blivit till ett skämt hos oss redan, att vårt skifte får man inte skola i vissa situationer, för det betyder med 95% säkerhet att en sådan situation dyker opp på riktigt efter det, :). Vi har haft bussolycka, sprängningsfara i höghus osv. Hah.

Johanna ("Jusu") sa...

no bara ställvis finns så här myki snö...i skogen, där solen int har smält bort allt snö finns det ganska myki snö ännu!
ja måst å säj att ja hatar suro-övningar, som tur ordnas de bara me ett par års mellanrum! å ja hatar dem bara för att ja e så dålig i såna där situationer...allt brukar gå opp åt röven! allt går bra så läng ja får vara perushoitaja och bara ta hand om nån patient, men ifall ja måst leka nånslags johtaja (som idag, då jag blev utnämnd ti hoitojohtaja) då skiter de sig! fö ja e ju annars också en så o-organiserad person, så ja e SÅ dålig på att vara ledare...å då skiter de sig!
Men en orsak till att allt skiter sig är nog då vi övar så sällan...om vi nu snart sko få öva på nytt,tror ja allt sku gå mycket bättre, då vi nu ännu har i färskt minne va man int ska göra!