2010-10-10

10 frågor

En långsam söndagmorgon, en varm kaffekopp och så lite bloggsurfande...Detta vore en perfekt morgon ifall jag inte skulle vara så förkyld och täpdt i näsan!!

Hannah har nominerat mig till ett par saker. Först nominerade hon mig till att skriva sju saker om mig själv som få vet om mig, men har inte ännu hittat på sju tillräckligt intressanta fakta om mig, är en ganska tråkig person egentligen...så jag jobbar ännu på det, men ska nog snart ta itu med det!

Sedan nominerade hon mig till att svara på 10 frågor, ganska många av mina vänner har svarat på dessa frågor och jag tänkte spendera denna söndagmorgon till att besvara dessa!

....


1. What is your favorite word?

Ett engelskt ord som jag tycker låter himla vackert är "simplicity", det låter precis som vad det betyder. "Change" är också ett vackert ord, fast det låter som en kliche, så tycker jag att innebörden i detta ord är enormt.
Jag vet faktiskt inte vilka svenska ord jag gillar och använder ofta, kanske så vanliga ord som "fin" och "speciell" är några av mina mest använda ord.

2.What is your least favorite word?

"Omöjligt", det är ett ganska onödigt ord. Eftersom få saker verkligen är omöjliga.

3.What turns you on creatively, spiritually or emotionally?


Att få förverkliga sig själv, att få göra något som intresserar mig och utvecklar mig. Att få känna att jag gör något viktigt, att jag kan hjälpa en annan människa. Att få sätta mig själv
på prov och känna att jag använder all min kunskap till att göra något viktigt.
Att få röra mig i naturen och njuta av dess skönhet, då känner jag mig väldigt spirituell. Eller när jag sätter mig ner och mediterar så att säga, sitter i ett mörkt rum med bara några ljus tända i all tystnad och tömmer mitt huvud från alla tankar. Då känner jag mig väldigt spirituell och laddar mina batterier.
När jag får spendera tid med någon jag älskar väldigt mycket, att riktigt få känna hur mycket jag älskar någon och att jag själv också är älskad, då mår jag otroligt bra emotionellt.


4.What turns you off?


Själviska människor är en big turn-off. Fördomsfulla människor, att inte kunna acceptera andra sådana som de är och alltid kritisera andra.

5.What is your favorite curse word?


Jag hatar det ordet som jag faktiskt använder ganska ofta...nämligen "vittu", det ordet använder jag tyvärr alltid när jag blir rikitigt arg. Sedan använder jag det finska ordet "perkele" ganska ofta också, men ofta med lite humor och speciellt när jag låtsas vara riktigt arg åt vår hund, då säger jag "perkele" riktigt långsamt och med riktigt låg röst.

6.What sound or noise do you love?


Alla havets ljud älskar jag... Att sitta på stranden och höra havet brusa och måsarna skria, ljudet av vågor som rullar in mot sandstranden. Ljudet från en brinnande brasa älskar jag också, spec
iellt på mörka höstkvällar.

7.What sound or noise do you hate?


Jag älskar vår hund, men jag hatar dess leksaker, speciellt klo.5 på morgonen...Dana älskar sina pip-leksaker och hon älskar att springa runt i huset och pipa med dem...det gillar jag inte! Annars vet jag faktiskt inte vilka ljud jag verkligen hatar. Jag har också ett love-hate förhållande till min arbetstelefon, Virve-telefonen. Jag älskar ljudet från telefonen när vi får ett alarm, men ibland hatar jag det över allt annat! Ifall jag är i duschen eller badar bastu, ifall jag håller på att koka mat eller ifall jag sover, då hatar jag ljudet som kommer ur Virve-telefonen när vi får ett alarm!!!

8.What profession other than your own would you like to attempt?


Om jag riktigt på allvar skulle få/vara tvungen att byta jobb
, skulle jag pröva på att vara djurläkare, reseguide eller jobba på ett gym. Alla dessa yrken intresserar mig väldigt mycket, på olika sätt.

9.What profession would you not like to do?


Ett yrke som jag aldrig skulle klara av är slaktare! Dessutom skulla jag inte klara av att jobba som präst...jag skulle inte klara av att dra bröllop ena stunden och i nästa stund vara på ett barns begravning. Jag skulle bara inte klara av att trösta föräldrarna i en sådan stund och försöka övertala alla om att det finns en mening med allt. Även om jag ser en massa sorgliga saker i mitt yrke och måste kunna handskas med sörjande anhöriga, så räcker det med att bara finnas där och försöka trösta. Men att se så många sörjande människor som en präst gör under begravningar skulle vara för jobbigt för mig. Och även om jag själv också tror att det finns en mening med allt, så skulle jag inte kunna övertala andra människor om det.

10.If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?

Måste nästan skriva detta på engelska...jag önskar att Han skulle stå där med öppna armar och säga "You did good my child, you did just fine".




















Tycker det är så tråkigt att skriva utan bilder, så denna bild får nu duga till detta inlägg!

Inga kommentarer: