2010-10-02

juha ihqu tapio

Igår var jag med några vänner och lyssnade på Juha Tapio vid Seurahuone, Kokkola.

Juha sjöng så underbart (och visst är han skön att titta på också...) men annars var kvällen nog en liten besvikelse. Seurahuone kommer jag definitivt inte att besöka i framtiden, det är bara inte min plats. Första gången på riktigt länge kände jag mig väldigt ung, medelåldern var ganska hög vid Seurahuone...och vi var alla lite trötta och hängiga. Jag hade hoppats på en ordentlig girls-night-out, "vauhtia ja vaarallisia tilanteita" så att säga. Men så blev det tyvärr inte denna gång, vi körde hem genast efter Juhas keikka och jag var hemma strax efter två på natten.
Sorgligaste av allt är att min nästa lediga helg är först efter två veckor och jag har alltså bara 2/5 helger lediga denna månad och nu är den första snart slut....suck...

Jag är lite deppad nu, vet inte varför, men det positiva med gårkvällen var ändå Juha Tapio som sjunger så vackert och det lönar sig att lyssna på hans texter, de är så fina...














































































Kvaliten på bilderna är ganska crappy, eftersom de är tagna med mobiltelefonen...


"...Luvanneet on rakastaa,
he täällä toinen toistaan,
vaikka polku pimeyteen,
joskus kuljettaa,
silti vielä loistaa usko tiehen yhteiseen..

Riittäisikö täällä
pettävällä jäällä,
yksi jonka kanssa, ei yksinäinen oo
riittääkö se täällä, pettävällä jäällä..."

Detta är alltså Yö´s sång Pettävällä jäällä, men Juha sjöng den också eftersom han
själv har skrivit låten...det visste jag inte!

Inga kommentarer: