2010-08-17

vardagsrum och tv

Vi var och tittade på ett nybyggt 1-vånings Rauhala-hus förra veckan, riktigt fint var det men inte i min smak bara. Jag vill ha ett 1,5-våningshus och har ganska klart för mig var vilka rum skall vara. Jag förstår mig bara inte alls på den här nya trenden att man väljer att lämna bort tv:n från vardagsrummet. Istället har man ett skilt tv-rum, medan man i vardagsrummet bara kan sitta och njuta av spisen och andra människors sällskap. En fin idé egentligen, för det blir ju lätt så att man bara sitter och stirrar på tv:n istället för att njuta av gästernas sällskap. Jag är dock så pass ung och barnslig ännu, att jag vill kunna sitta och spela playstation med mina gäster samtidigt som jag njuter av elden i spisen. Men ett fint tv-rum hade de i huset vi var och tittade på, var tvungen att ta ett foto på tapeterna, gillade den mörkgråa nyansen...


Inga kommentarer: