2010-08-24

resan till h:fors och tallinn

Sent i söndags kom jag hem från min resa till huvudstaden. Jag och Sara åkte ner i fredags för att hälsa på vår goda vän Miia och vännen Sarah kom också dit på lördagen. Det var så roligt att träffa allihopa! I fredags gjorde vi inget speciellt, men på lördagen vaknade vi tidigt på morgonen och tog en snabbkryssning till Tallinn. Vi yrade på där hela dagen, shoppade och njöt av gott vitt vin. Gamla staden var så vacker...
























































































































Vi stötte också på lokala ambulansen...Tallinna kiirabi....lite lustigt namn!!




































Plötsligt blev vi omringade av en massa indianer! Som tur var de av den vänliga sorten och hypnotiserade oss med den allra ljuvligaste musiken...



































































En underbar resa med de allra bästa vännerna! På lördagskvällen åkte vi ut på stan och hade roligt...lite trötta var vi alla dock efter den långa dagen i Tallinn, men vi orkade trots allt festa hela natten och kom hem först fyra på natten. Jag klarade mig också ganska bra trots min sjuka rygg, allt går bra när man har tillräckligt stark värkmedicin med sig! Lite sjuk var jag förstås när jag kom hem i söndags, men det ska nog rätta till sig nu när jag är på sjukledigt ännu den här veckan och får satsa på att stretcha ordentligt varje dag och äta värkmedicin.
Nästa sommar måste vi också göra en liknande tjejresa!!!

Inga kommentarer: