2008-06-17

Ännu en ny medlem här på blogspot!

Nu har ja gjort samma sak som många av mina vänner. Ja blev trött på att skriva blogg på Lunarstorm och valde att börja skriva här istället. Har kanske inte så mycket att skriva om men i alla fall kan ja här dela med mig av mina glädjeämnen, sorger och tillfälliga irritationsobjekt... Skönt att kunna säga sin ärliga åsikt någonstans, att få skriva precis va ja vill! Om någon ä intresserad av att läsa mina skriverier är en annan sak.. :)

Ja har dessutom märkt att min svenska är löjligt dålig! Ja talar finska på jobbet, hemma med Timo...nästan överallt nuförtiden. Ja talar alldeles för lite svenska och en dag på jobbet lade ja märke till hur dålig min svenska blivit...så med denna blogg kanske min svenska småningom förbättras..tills dess ber ja redan nu om ursäkt för alla mina stavfel!

Under de senaste två åren har ja bott i Vasa, Åbo och Kemi och nu har ja äntligen hittat tillbaka till kära Kokkola. Det är nog bra här, oavsett vad alla ex-kokkolabor påstår! Ja har saknat denna lilla fjuttiga stad, här vill ja bo! Förutom att ja flyttat från stad till stad under de senaste åren har inte så mycket nytt hänt i mitt liv. Har blivit sjukskötare förstås och jobbar för fullt, har redan nu flera gånger hunnit ångra mitt yrkesval...men som tur finns det en del bra stunder i arbetet också... Ja bor tillsammans me Timo i stan och är lycklig ägare till en liten vit hårboll som vi kallar för Alpo. Javisst, skratta bara, inget typiskt hundnamn precis! Men vår lilla Alpo är allt annat än typisk, Timo tyckte att en karl ska ha ett ordentligt kara-namn, så Alpo blev det och namnet passar honom perfekt!

Ja hoppas att ja nu bättre kan följa med mina vänners bloggar och berätta vad som sker i mitt liv, nu när ja också blivit medlem här i blogspot. Det är roligt att kunna följa med vänners liv genom deras bloggar, speciellt sådana som man inte längre har så mycket kontakt med men ändå vill veta hur det går för. Så här är jag nu, läs om ni orkar! :)

Inga kommentarer: