2013-11-01

våga klippa eller inte...

Jag är så sugen på en ny, kortare och coolare frisyr!! Om ett par veckor har jag tid till frisören, men skall jag våga göra något radikalt och klippa kortare hår???
Jag har gått omkring med långt eller medellångt hår hur länge som helst och nu vill jag få en ny look!
Jag älskar dessa korta hårmodeller, som jag hittat via Pinterest:







Speciellt den här sista bilden, ääääälskar det där håret!!! Färgen, modellen...helt underbar! 
Men att faktiskt våga klippa så där kort hår är en annan sak...

Ni som har kort hår, vad tycker ni...är det lättare eller jobbigare att få håret att se snyggt ut med kort hår eller är det lättare med långt hår? 
När jag har långt hår så orkar jag inte göra så mycket åt det, jag har alltid håret på hästsvans eller fläta, så det blir ju lite tråkigt. Jag har ju inte massor med tid varje morgon att fixa till håret, så jag vill ju inte se ut som en fågelskrämma varje dag och jag är lite rädd för att håret ser ganska crappy ut om man har kort hår och inte har tid att fixa till det...med långt hår är det ju så lätt att tvätta håret och gå och sova med vått hår, men om man gör det med kort hår så är det kanske hopplöst att få håret att se snyggt ut följande morgon...eller har jag fel??
Hjälp mig!! Skall jag klippa håret kortare eller inte???

2 kommentarer:

Nannu sa...

Hej! Måste våga kommentera då jag råkade in på din blogg när du väntade eran gosse! Har varit fint att följa med, ber om ursäkt att jag inte lämnat några spår efter mig. Gratulerar för tillökningen! :)

Hår grejen som jag tänkte svara på! Under min graviditet fick jag också otrolig fiilis att helt kasta om frisyren så klippte mitt blonda axellånga hår kort i nacken, färgade mörkt och älskade de! Såg ungefär ut som andra bilden uppifrån. Mycket lättare att fixa och frisyren hölls bättre med vax och spray. Under våren då dottern föddes blev jag lat att fixa de, måste ofta gå till frissan vilke inte hemma mamma budjeten riktigt gick med på. Nu äntligen under sommaren kunde jag få fast håret. Men funderar nog igen på att klippa de sådär som på bilden jag nämnde!

Tufft vuxet ändå ganska vardagligt och går bra att fixa lite :)De som frissan sade och la mig att fundera på är att vill jag ha chans att i all hast få håret fast satt då de tex är smutsigt och vi har bråttom till rådgivningen osv.. Men omväxling piggar upp massor, isynnerhet nu till vintern när allt är så mörkt :)

Johanna ("Jusu") sa...

Oj va roligt me nya läsare!! :) Tack för att du orkat följa med min blogg och tack för kommentaren! :) Roligt att någon ännu orkar följa med min blogg, då jag så sällan skriver här, då jag har så lite tid att sitta framför datorn! Men nu när lillen blivit lättare att lägga och sova på kvällarna så har jag fått lite mera tid åt mig själv och hinner blogga nu som då! :)