2012-12-16

Nooa

Idag blev lillen äntligen döpt!



Nooa Väinö Mikael blev namnet!

Nooa bestämde vi oss för redan i slutet av graviditeten. Vi tyckte att namnet var fint och båda gillade det, men när jag fick veta att namnet betyder "tröstan", då visste jag att det skulle bli namnet på vår pojke! Det är ju precis det som Nooa varit för oss, en så stor tröstan när vi var så sorgsna efter att vår första graviditet slutade i missfall. Andra namnet Väinö kommer från Jannes farfars far och Mikael var min morfars andra namn. Så nu kan jag äntligen sluta skriva om "lillen" här på bloggen och använda hans riktiga namn!


'
Lillen hade de finaste blommorna på sin första fest!


Massor med underbara gåvor fick han!




Massor med gott att äta!


Mina käraste!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Nooa!:) mycket fint namn!:) //sofia

Laiza sa...

Onnea teille ja ihanaa joulun aikaa!